Oudere homo’s en lesbische vrouwen kunnen nog lang niet in elke zorginstelling helemaal zichzelf zijn. Ambassadeurs van Roze 50+ zetten zich daarom al sinds jaar en dag in voor het verbeteren van het welzijn van LHBTI-ouderen.
“Als ik bijvoorbeeld ondergebracht zou moeten worden in een christelijk tehuis waar een gedeelte anti-homo is, dan zou ik het afschuwelijk vinden dat mensen niet met mij om willen gaan of niet met mij willen praten. Dat is geen leven meer op mijn ouwe dag, dat doe ik niet.” Zomaar een uitspraak van een homoseksuele oudere man, die duidelijk maakt dat er nog veel werk aan de winkel is.
















